Tarptautinį projektą mokiniai pabaigė viešėdami Turkijoje

Paskutiniu susitikimu Turkijoje baigėsi beveik 3 metus trukęs Erasmus+ projektas ASSIST (A safe sporty inclusion for special teens – Saugus specialiųjų poreikių mokinių įsitraukimas į sportą), kuriame aktyviai dalyvavo Joniškio r. pagrindinės mokyklos Gataučių M. Katiliūtės skyriaus mokiniai.

Kartu su partneriais iš Latvijos, Portugalijos, Gran Kanarijos bei Italijos 5 mokiniai, lydimi trijų suaugusiųjų, savaitę viešėjo pas bendraamžius Turkijoje, kartu su jais užsiėmė sportine bei pažintine veikla.

Vos nusileidusius lietuvius pasitiko švenčianti šalis – pasirodo, turkai labai entuziastingai švenčia prezidento rinkimus, miestai pasipuošę vėliavomis, visur aidi skanduotės, mokyklose netgi atšauktos pamokos. Tai truputį pakoregavo numatytą programą, tačiau nesutrukdė iškart pradėti pažindintis su lietuvių taip mėgiama šalimi.

Miniatiūrų parke mokiniai vienoje vietoje išvydo visas Turkijos įžymybes, vėliau vyko į kalnus apžiūrėti senovinės religinės mokyklos ir pasigėrėti nuostabia Manisos miesto panorama. Žinoma, smalsu buvo apsilankyti ir projekto partnerių mokykloje, palyginti jų mokymosi sąlygas su mūsų turimomis. Pažintinė diena tęsėsi Izmiro mieste, o jos pabaigoje visi buvo pakviesti dalyvauti turkiškos kavos gėrimo ceremonijoje.

Susidarius bendrą šalies vaizdą, nuo antros dienos jau buvo pereita prie pagrindinės projekto dalies – sportinės programos. Jos būta intensyvios: pasiskirstę į tarptautines grupes gamtos parke mokiniai aktyviai įsitraukė į orientacines varžybas, vėliau instruktorių padedami mokėsi taisyklingai ir saugiau mesti ietį, stumti rutulį. Gerokai pasitreniravę pusę dienos, popiet savo sugebėjimus komandos pademonstravo varžybose!

Po sporto – vėl dozė kultūros. Visi džiaugėsi ir žavėjosi aplankytu garsiuoju antikiniu Efeso miestu – sunku akis atitraukti nuo tobulų antikos meistrų darbų, išsilaikiusių ne vieną tūkstantmetį. Etnografinis Sirince kaimelis kalnuose taipogi stebino savo architektūra, amatais bei neįprastais lietuviškai akiai gamtos vaizdais.

Specialiųjų poreikių mokiniams pritaikyta veikla buvo puikiai subalansuota ir įvairiapusė. Vaikščiojimą pėsčiomis keitė važiavimas dviračiais pajūrio miestelio pakrantės takais, nemažai emocijų kėlė plaukimas laivu, vandens pramogos, vietinio maisto degustavimas.

Viena svarbiausių kiekvieno Erasmus+ projekto dalių, žinoma, yra sudaryta galimybė gyvai susitikti ir bendrauti su savo bendraamžiais iš užsienio šalių, taip tobulinant tiek anglų kalbą, tiek socialinius įgūdžius. Užmegzti draugiški ryšiai galbūt plėtosis ir projektui pasibaigus, o galbūt peraugs ir į tolimesnes bendras veiklas.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos